83,4% van de agrariërs zoekt via het internet naar bedrijfsgerelateerde informatie. Daarom is het belangrijk om op het juiste moment de juiste informatie aan te bieden aan de doelgroep. Door het goed inzetten van inbound marketing, converteren deze contacten naar leads. Maar hoe gaat dit precies in zijn werk?
Inbound marketing is een online strategie waarbij potentiële klanten op het internet naar u toe komen op het moment dat zij u nodig hebben. Dit gebeurt door het aanbieden van waardevolle informatie waar de klant iets aan heeft tijdens zijn werkzaamheden. Bied agrariërs bijvoorbeeld een whitepaper aan die zich richt op voor hen waardevolle informatie, bijvoorbeeld tips omtrent kalveropfok of gewasbescherming. Doordat zij dit whitepaper downloaden, kom je in contact met de prospect. Dit zorgt voor een continue aanwas van nieuwe contacten en leads.
Fases van inbound marketing
Om vanuit inbound marketing meer leads te genereren, zullen een aantal fases doorlopen moeten worden:
1. Aantrekken – In de eerste fase moeten de juiste potentiële klanten worden aangetrokken. Dit kan gedaan worden door bijvoorbeeld waardevolle blogs of whitepapers te schrijven.
2. Converteren – In de tweede fase worden bezoekers geconverteerd naar leads. De doelgroep toont interesse, door het bezoeken van je website. Landingspagina’s, invulformulieren en call-to-actions kunnen zorgen dat deze bezoekers worden geconverteerd naar leads, door bijvoorbeeld het achterlaten van een e-mailadres in ruil voor meer content. Ook is het zinvol om hier IP-herkenning in te zetten, zodat u precies ziet wie uw website bezoekt en waar hun interesses liggen.
3. Leads transformeren naar klanten – De derde fase staat in het teken van leads transformeren naar klanten. Door contact te (blijven) zoeken met de prospect over de content, bijvoorbeeld via de e-mail of telefoon, kan de lead uiteindelijk worden getransformeerd tot klant.
4. Delight – Tot slot worden klanten in de vierde fase tot promotors geconverteerd. Om hen uw bedrijf te laten promoten, moeten zij zich eerst bij u ‘thuis voelen’. Dit kunt u bereiken door bijvoorbeeld middels een vragenlijst te vragen wat wensen en behoeften zijn.
Interesse
Prosu Databased Marketing helpt u graag met het opzetten of uitvoeren van uw inbound marketingcampagne. Bent u benieuwd naar de mogelijkheden van inbound marketing voor uw bedrijf? Laat Prosu Databased Marketing u helpen en neem contact op met Lisanne Andeweg, via Lisanne.Andeweg@prosu.nl. Bellen of WhatsAppen kan ook, via: 06 514 307 80.