Wellicht ziet u zelf ook steeds vaker dat het mogelijk is om contact op te nemen met een bedrijf via WhatsApp. Ook zijn er voor u kansen om in contact te komen met agrariërs via WhatsApp. Kortom, het is tijd om te appen met uw (potentiële) klanten.
Wanneer u wilt, waar u wilt
Uit ons onderzoek naar het mediagedrag van de agrariërs blijkt dat 96% van de Nederlandse agrariërs gebruik maakt van WhatsApp. De agrariërs zien steeds meer in dat WhatsApp een ideaal middel is om snel contact te krijgen met hun (potentiële) leveranciers. Zo heeft 82% van de agrariërs met WhatsApp contact met hun leveranciers en geeft zelfs 64% van de gebruikers bestellingen door via WhatsApp. Het zorgt ervoor dat uw (potentiële) klanten op een zelfgekozen moment hun vragen bij u kunnen neerleggen.
Ontwikkeling WhatsApp i.c.m. Facebook
In het artikel ‘Agrariërs bereiken met Facebook advertisement’ zijn er verschillende mogelijkheden genoemd om de agrariërs te bereiken, waaronder het gebruikmaken van een Facebook pixel. Ook Facebook blijft zich ontwikkelen. Zo staat er vanaf maart 2020 een nieuwe functie binnen Facebook Business op de planning. Vanaf dan is het mogelijk om de knop ‘Neem contact op via WhatsApp’ toe te voegen aan uw Facebook advertentie.
Facebook blijft een effectief middel om uw doelgroep te bereiken. Uit het onderzoek naar het mediagedrag van agrariërs blijkt dat na een kleine daling in 2018 het gebruik van Facebook onder de Nederlandse agrariërs gestegen is naar ruim 40%. Een uitgelezen kans om de afstand tussen u en de agrariër nog meer te verkleinen.
Prosu helpt u graag!
Wilt u meer weten over via welke social mediakanalen u de agrariërs het beste kunt bereiken of over de resultaten van het mediaonderzoek naar de agrariërs? Onze specialisten helpen u graag. Neem contact op met uw contactpersoon van Prosu Databased Marketing via 088 – 00 66 123 of via info@prosu.nl om een vrijblijvende afspraak te maken.