'Kennis is macht', is een bewezen uitspraak. Met kennis over de markt bepaalt u de koers voor uw toekomst. Met kennis over uw klanten weet u de upsell mogelijkheden feilloos te vinden. Prosu Databased Marketing onderzoekt uw vragen en vertaalt de antwoorden naar praktische aanbevelingen. Afhankelijk van de probleemstelling kiezen we een passende onderzoeksmethode. Voor onderzoek in het buitenland werken we met ‘native speaking’ veldwerkers met een agrarische achtergrond. Database analyses maken we op basis van de uitgebreide set aan informatie uit onder andere de Nationale Agrarische Database.
NPS – Klantloyaliteit
De Net Promoter Score, kortweg NPS, meet in welke mate klanten het bedrijf aan zouden bevelen aan hun omgeving. Door het stellen van één eenvoudige vraag – Hoe waarschijnlijk is het dat u, op en schaal van 0 tot 10, [bedrijf X] zal aanbevelen aan familie, vrienden of collega’s? – worden klanten ingedeeld in drie groepen: Promotor, Neutraal of Criticaster. Het NPS-onderzoek is wereldwijd een bekende en bewezen methode voor het meten en verbeteren van klantloyaliteit. Het geeft u zowel op kwantitatief als kwalitatief niveau aan waar, welke verbeteringen mogelijk zijn. Klik hier voor meer informatie over de Net Promotor Score.
Online onderzoek
Uit onderzoek van Prosu Databased Marketing blijkt dat agrariërs online steeds actiever worden. Hierdoor groeien ook de mogelijkheden voor online onderzoek. Hoewel u de mogelijkheid tot doorvragen misloopt, biedt online onderzoek u een laagdrempelige mogelijkheid tot het onderzoeken van uw doelgroep.
Marktpotentieanalyse
Uw prospects en klanten bepalen uw zakelijke succes. Maar bezoeken uw verkopers de klanten en prospects met de grootste potentie? Met de Marktpotentieanalyse creëren wij inzicht in uw marktpotentieel zodat u zich kunt richten op de doelgroepen die het meest geïnteresseerd zijn in uw aanbod. De analyse wordt op verschillende niveaus uitgevoerd. Bijvoorbeeld: per vertegenwoordiger, gebied of potentie bij uw huidige klanten. Zo is het mogelijk om nog meer inzicht in de groeipotentie te krijgen, ook bij uw huidige klanten!
Telefonisch onderzoek
Uw imago, het gebruik van uw product, de naamsbekendheid of andere zaken zijn goed telefonisch te onderzoeken. Telefonisch onderzoek biedt de mogelijkheid om door te vragen, zodat u net dat beetje extra informatie krijgt wat u nodig heeft. Samen met u stellen wij de vragenlijst op, een vast team van agents verzamelt de completes. Vervolgens leveren wij u een volledige dataset en praktische rapportage met de resultaten waarmee uw organisatie verder kan.
"Door de praktische rapportages per Lelycenter, heeft het management de juiste handvatten gekregen om de nodige verbeteringen inzichtelijk te maken en aan te pakken."
Arend Harink - Sales Manager Benelux, Lely Nederland
23 okt 2020
Met het invallen van de donkere dagen in oktober neemt de kans op criminaliteit toe. De week van 5 t/m 11 oktober jl. was dit jaar daarom omgedoopt tot de 'Week van de Veiligheid'. Prosu heeft onderzoek gedaan onder de Nederlandse agrariërs hoe zij denken over criminaliteit (inbraak, diefstal, vernieling, etc.) op hun bedrijf of in hun omgeving. De cijfers liegen er niet om.
Marketeer
23 jun 2020
Er is een tijd voor, tijdens en na een crisis. We weten hoe het was vóór de coronacrisis en op het moment zitten wij er middenin. Er zal echter ook een tijd zijn na de coronacrisis. Wees daarop voorbereid. Om input hiervoor te krijgen, is het belangrijk om de feedback van uw klanten in kaart te brengen. Maar waarom is het juist nu nog belangrijker om de klantfeedback te verzamelen?
Algemeen Manager
25 mrt 2020
In 2016 en 2018 heeft Countus Prosu Databased Marketing gevraagd een klanttevredenheidsonderzoek uit te voeren. De zogenaamde 0- en 1-meting. Destijds is in kaart gebracht wat de mate van klanttevredenheid was en wat de belangrijkste verbeterpunten waren. Om te onderzoeken of de aanpak van de verbeterpunten ook resultaat heeft gehad, heeft Countus eind 2019 Prosu opnieuw gevraagd een klanttevredenheidsonderzoek uit te voeren, de 2-meting.
Projectmanager
27 jan 2020
Een nieuw decennium is aangebroken. We laten de 10’s achter ons en kijken vooruit naar de 20’s. De verwachting is dat er veel zal veranderen, ook in de wereld van agrimarketing. U stelt bijvoorbeeld persona's op. Deze persona’s omschrijven uw ideale klanten en met deze persona's kunt u uw doelgroep in verschillende segmenten plaatsen. Dit is een goede manier om bij massacommunicatie te toetsen of de boodschap aansluit bij de doelgroep en relevant is. Voor 2020 zien wij een verschuiving binnen de agrimarketing als het gaat om segmentatie.
Accountmanager
30 okt 2019
Het einde van het jaar 2019 nadert. Het is dus tijd voor u om uw marketing van het afgelopen jaar te evalueren en te starten met de marketingplannen voor het jaar 2020. Maar voordat u start met de plannen voor het volgende jaar, heeft u dit jaar eigenlijk zo'n goede indruk bij uw klanten achtergelaten dat zij u ook zullen aanbevelen bij hun collega’s/vrienden. Kom erachter door gebruik te maken van onze Net Promotor Score-actie!
27 sep 2019
Mechan Groep voert voor haar merken verschillende marketingcampagnes uit, zowel online als offline. Maar hoe komen we erachter dat het gewenste imago van onze merken in lijn is met de werkelijkheid? Deze vraag heeft Mechan Groep zichzelf gesteld. Het uitvoeren van een doorlopend onderzoek bleek de juiste oplossing.
27 mrt 2019
Het loopt storm met de aanmeldingen voor de workshops ‘Mediagedrag Agrariërs’. De eerste workshops zitten al (bijna) vol! Prosu organiseert daarom twee extra edities, namelijk op dinsdag 14 en 21 mei. Mis de workshop dus niet. Er zijn slechts een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.
Commercieel Medewerker Binnendienst
22 feb 2019
Vanaf april 2019 gaat het workshopseizoen bij Prosu weer van start. Tijdens deze periode organiseert Prosu de workshops 'Mediagedrag Agrariërs'. Een inspirerende middag waarin u nieuwe kennis vergaart over hoe de Nederlandse en Vlaamse agrariërs zich on- en offline gedragen.
20 sep 2018
Met content de aandacht van uw doelgroep trekken is een mooie en logische gedachte. Prosu merkt dat veel van haar klanten worstelt met de gedachte: ‘Hoe dan?’. Door Origineel, Relevant en Actueel (ORA) te zijn, zal het aantal bezoekers op uw website stijgen. Een beproefd, maar altijd succesvol concept is een eigen onderzoek publiceren.
25 jun 2018
Facebook is nog steeds een fantastisch middel om agrariërs te bereiken, ondanks de daling. Het gebruik van Facebook onder de Nederlandse agrariërs is gedaald van 45% in 2017 naar 36% in 2018. Dit blijkt uit ons jaarlijkse onderzoek naar het mediagedrag van agrariërs. Tegenwoordig gaat het niet meer om het bereiken van zoveel mogelijk mensen, maar om het bereiken van de juiste mensen.
27 mrt 2018
De eerste workshops Mediagedrag Agrariërs waren een groot succes. Prosu Databased Marketing organiseert drie extra edities. Deze extra edities staan gepland op donderdag 12 en 19 april en dinsdag 8 mei. Er zijn slechts een beperkt aantal plaatsen beschikbaar, meld u meteen hier aan!
23 feb 2018
Meet de klantloyaliteit van uw bedrijf en weet op welke punten u de relatie met uw klanten kunt verbeteren, als bedrijf maar ook individueel. Prosu Databased Marketing geeft u dit voorjaar de kans om voordelig kennis te maken met de Net Promotor Score (NPS). Met onze voorjaarsactie benaderen wij 150 van uw klanten voor slechts €950,- en brengen wij uw klantloyaliteit in kaart. Bevalt deze steekproef? Dan kunt u altijd doorpakken naar uw gehele klantenbestand.
24 jan 2018
Dat WhatsApp immens populair is, weten we allemaal. Zo ook bij de agrariërs. Maar liefst 96% van de agrariërs met een smartphone gebruikt WhatsApp. Dit blijkt uit ons onderzoek naar het mediagedrag van agrariërs. WhatsApp wordt door de agrariërs niet alleen gebruikt voor privézaken, maar ook voor bedrijfsgerelateerde zaken.
16 jan 2018
Het vertrouwen van agrariërs in de economische positie van hun eigen bedrijf is in het 4e kwartaal van 2017 ten opzichte van het 3e kwartaal met 6% gedaald tot 21%. Dit betekent niet dat uw kansen verkeken zijn. Ondanks deze lichte daling, is het nog steeds overwegend positief. Dit leidt ertoe dat agrariërs meer risico durven te nemen en bereid zijn om te investeren.
21 dec 2017
E-mailings die u naar de agrariërs stuurt, worden door hen gewaardeerd. Dat blijkt uit het onderzoek naar het mediagedrag van agrariërs, wat door Prosu Databased Marketing is uitgevoerd. 65% ziet e-mailings van potentiële leveranciers niet als spam en 70% geeft zelfs aan dat deze e-mailings hen op nieuwe ideeën brengt.
27 nov 2017
Vakbladen worden nog steeds door het overgrote deel van de agrariërs gelezen, blijkt uit jaarlijks onderzoek van Prosu Databased Marketing. Een opvallende verschuiving is dat agrariërs steeds meer de voorkeur geven aan sectorspecifieke vakbladen. Met name onder melkveehouders en varkenshouders winnen de sectorspecifieke bladen de laatste jaren terrein in vergelijking met de generieke bladen.
Salesmanager
Een marktonderzoek uitvoeren lijkt zo eenvoudig, stel een vragenlijst samen breng deze onder de aandacht van zoveel mogelijk personen of bedrijven in uw doelgroep en hoop dat u voldoende respons ontvangt. Krijgt u hierbij echt de antwoorden die u nodig hebt? Zorg dat u de antwoorden krijgt, die u nodig hebt en kies daarom de juiste onderzoeksmethode.
17 nov 2017
De helft van de melkveehouders heeft een hoog tot verhoogd stressniveau. Daarnaast ervaart één op de vijf mensen met dit beroep fysieke klachten die hem hindert in het uitvoeren van zijn werk. Toch hebben vrijwel alle melkveehouders plezier in hun werk. Dit blijkt uit onderzoek dat Prosu Databased Marketing heeft uitgevoerd in opdracht van arbeidsongeschiktheidsverzekeraar Movir onder 164 melkveehouders.
25 okt 2017
Het vertrouwen van agrariërs in hun eigen economische situatie ontwikkelt zich positief. Dit blijkt uit onderzoek van Prosu Databased Marketing naar het economisch vertrouwen van agrariërs dat sinds begin 2017 wordt uitgevoerd. Agrariërs zijn positief over de toekomst, en daarmee bereid tot het doen van investeringen.
Algemeen manager
4 okt 2017
De Prosu managers Peter Arkenbout en Henk Stoel hebben gedurende één week elkaars werk overgenomen. Met deze zogenaamde job rotation kregen zij de gelegenheid om in elkaars keuken te kijken.
28 sep 2017
Het najaar van 2017 is van start. Wij blikken alvast vooruit naar 2018. Wat worden de agrimarketing trends voor 2018?
1 sep 2017
Eind augustus was het zover: Prosu’s Summer School werd georganiseerd. Bedrijven die meer wilden weten over online marketing of vastlopen met hun online marketingstrategie woonden de colleges bij.
11 aug 2017
In één dag krijgt u met vier praktische colleges concrete handvatten om uw e-mailings te optimaliseren en uw eigen Facebookadvertenties op te zetten. Ook zoomen wij in op de vindbaarheid van uw website (SEO) en op het inzetten van WhatsApp voor uw bedrijf.
25 jul 2017
De afgelopen jaren bleek dat postale vakgerichte reclame steeds minder door agrariërs gelezen wordt. In 2014 las slechts 5% van de agrariërs nooit vakgerichte reclame. Nu in 2017 blijkt dit percentage gestegen te zijn naar maar liefst 24%.
In de Prosu Actueel van juni kon u al lezen over onze Summer School die wij op dinsdag 29 en donderdag 31 augustus organiseren. Tijdens de Summer School delen wij graag onze kennis op het gebied van online marketing en leadgeneratie met u, zodat u nieuwe ideeën heeft om in het najaar mee aan de slag te gaan.
27 jun 2017
De afgelopen vier maanden stonden bij Prosu Databased Marketing in het teken van de workshops over het mediagedrag van agrariërs. Na afloop van de workshops blijkt dat de mate van online activiteiten van de agrariër de agribusiness verrast. Ook de mogelijkheden van WhatsApp gaan nader bestudeerd worden.
Veel bedrijven in de agribusiness ontdekken dat de zomer een mooi moment is om contact te leggen met agrariërs. Op dit moment hebben we meer werkplekken nodig om aan de klantvraag te voldoen. Daarom breiden we het contactcenter uit van 15 naar 20 werkplekken.
Op dinsdag 29 en donderdag 31 augustus organiseert Prosu Databased Marketing een Summerschool. Graag delen wij deze zomer onze kennis op het gebied van online marketing en leadgeneratie met u.
24 mei 2017
De workshop ‘Mediagedrag van agrariërs’ is net als voorgaande jaren een groot succes. Ons onderzoek naar mediagedrag hebben we ook uitgevoerd onder Vlaamse landbouwers. We merken dan ook dat er veel interesse komt vanuit België. Om onze zuiderburen de gelegenheid te geven deel te nemen aan de workshop, organiseren we dit jaar ook een workshop in België!
33% van de ontvangers kiest ervoor de e-mail wel of niet te openen op basis van de onderwerpregel (Frankwatching, 2017). De onderwerpregel is één van de dingen waar ontvangers het eerste naar kijken, dus het is van groot belang uw e-mailing te voorzien van de juiste onderwerpregel.
WhatsApp is een volwaardig communicatiemiddel, net als telefoon of e-mail. Dat is ook niet zo gek, want driekwart van de agrariërs heeft een smartphone en maar liefst 70% gebruikt WhatsApp. Een groot deel van de agrariërs heeft via WhatsApp contact met leveranciers. Hoeveel impact heeft dit op uw bedrijf?
22 nov 2016
Meet de klanttevredenheid van uw bedrijf en weet op welke punten u de relatie met uw klant kunt verbeteren.
27 okt 2016
De Net Promotor Score is een ideale manier om in een handomdraai uw klantloyaliteit in kaart te brengen. Duynie heeft hier al ervaring mee.
25 okt 2016
Zorg dat u altijd bereikbaar bent en onderscheidt u daardoor van uw concurrenten!
Hoofd Productie
19 okt 2016
Onderzoek en concept, twee onmisbare schakels voor succesvolle communicatie. Goed om te weten dat de specialisten op dit terrein in de agrarische sector samenwerken. Prosu doet onderzoek, JEEN maakt concepten.
26 sep 2016
Iedere klant communiceert anders. Door uw service via verschillende kanalen aan te bieden, speelt u daar op in.
27 mei 2016
28 apr 2016
30 mrt 2016
7 mrt 2016
26 feb 2016
25 feb 2016
22 jan 2016
16 dec 2015
Agrariërs openen vaker hun e-mail via hun smartphone. Dit blijkt uit data van Prosu Databased Marketing in samenwerking met Prosu Media Producties. Prosu analyseerde gegevens van melkveehouders, varkenshouders, pluimveehouders, akkerbouwers en loonwerkers.
Prosu Databased Marketing organiseert een unieke persoonlijke workshop bij u op locatie naar aanleiding van een loyaliteitsmeting onder uw klanten.
26 nov 2015
25 nov 2015
26 okt 2015
21 okt 2015
Commercieel Medewerkers Binnendienst
13 okt 2015
9 okt 2015
30 sep 2015
24 aug 2015
24 jul 2015
24 jun 2015
23 jun 2015
18 mei 2015
30 apr 2015
3 apr 2015
26 mrt 2015
24 sep 2015
26 feb 2015
Commercieel Medeweker Binnendienst
25 feb 2013
Als Algemeen Manager ben ik eindverantwoordelijk voor Prosu Databased Marketing. Daarnaast ben ik als salesmanager ook verantwoordelijk voor de sales, samen met mijn team zorg ik er voor dat u als klant uw marketing en sales doelen haalt. Jaren geleden ben ik hier begonnen als stagiair, waardoor ik bekend ben met alle lagen van Prosu. Door te blijven innoveren zorgen wij er voor dat wij uw vooruitstrevende partner blijven.
Als Junior Accountmanager ben ik één van de verantwoordelijke voor de verkoop binnen Prosu. Eerlijkheid staat bij mij hoog in het vaandel, en op basis daarvan handel ik ook met u als klant. Samen met u op zoek naar het beste resultaat. Met mijn frisse blik op de markt breng ik u wellicht op nieuwe ideeën.
Junior Accountmanager
Als Junior Accountmanager ben ik mede verantwoordelijk voor de verkoop binnen Prosu Databased Marketing. Ik heb van kleins af aan mee gewerkt in het familiebedrijf van mijn vader -een tulpenveredelingsbedrijf- en weet hierdoor hoe het agrarische leven eruit uitziet. Met een praktijkgerichte blik help ik u als klant graag om uw marketing en sales doelstellingen te behalen.
Grootschallig klanttevredeheidsonderzoek met inzichten voor de toekomst.
Meer dan 5.500 respondenten
Een duidelijk beeld hoe de naamsbekendheid van de merken zich ontwikkelt. Hier kan Mechan Groep haar marketing op afstemmen en waar nodig bijsturen.
Een extra contactmoment en objectieve feedback door tweejaarlijks een deel van de klantgroep telefonisch te onderzoeken.
In 3 weken tijd is 33% van de leden van Agrico telefonisch geïnterviewd.
Een gedegen 0-meting onder klanten en niet-klanten in 4 verschillende landen.
De onderzoeken gaven Cargill een duidelijk beeld van haar huidige imago en de huidige klanttevredenheid. Op basis hiervan voert Cargill concrete verbeteringen door.
Door het opzetten van het klantpanel, altijd een respons van meer dan 25% op online onderzoeken.
Hierdoor heeft Eurofins Agro altijd snel en onderbouwd antwoord op haar vragen.
Ruim 1.400 klanten bereikt in slechts 1 maand.
Prosu heeft alle klanten benaderd zodat zij hun hart konden luchten. Hierdoor kreeg Lely Nederland praktische handvatten om de klantrelaties te verbeteren.
Bekijk alle nieuws
© Copyright Prosu Databased Marketing 2021 | Disclaimer | Privacyverklaring | Algemene Voorwaarden