Zoekwoordenanalyse

Interessante doelgroepen aantrekken door hoog te scoren op de juiste zoekwoorden. Dat is het ultieme doel van SEO. Door het toepassen van een zoekwoordenanalyse komt u achter de zoekwoorden die niet alleen traffic maar ook rendement opleveren. Want traffic alleen is niet het doel, het moet ook rendement opleveren. 

Met de zoekwoordenanalyse helpt Prosu Databased Marketing u met het bepalen van de  belangrijkste zoekwoorden voor uw website. Deze zoekwoordenanalyse levert u concreet vier producten op.

  • Het eerste resultaat is een short- en longtail zoekwoordenoverzicht. Hierin vindt u de belangrijkste en relevante zoekwoorden voor korte-en lange termijn resultaat. 
  • Vervolgens vult Prosu dit overzicht aan met een 0-meting. Zo krijgt u  inzichtelijk hoe uw website op dit moment scoort op deze zoektermen.
  • Aan de hand van deze resultaten screent Prosu de content op uw huidige website. U krijgt een kort en bondig advies naar aanleiding van deze screening.
  • Na enige tijd voert Prosu een 1-meting uit. Hierdoor meten we het effect van eventuele aanpassingen. 

 
Het in kaart brengen van de meest interessante zoekwoorden bestaat uit de twee onderstaande stappen. Het resultaat is een overzichtelijke grafiek en tabel met daarin de meest relevante short- en longtail zoekopdrachten.

1.    Zoekwoorden bepalen
Voor we starten met de analyse is het belangrijk om te bepalen waar de kern van de business ligt. Wat onderscheidt uw organisatie van de rest? Ofwel, voor welke zoekwoorden is uw website echt relevant?

2.    Zoekwoorden selecteren
Na het kiezen van de zoekwoorden waarop u hoog wil scoren is het van belang een de volgende 3 zaken in kaart te brengen:

  • Wordt er gezocht op deze woorden? 
  • Geeft Google nog interessante alternatieven?
  • Wat is de concurrentie op deze zoektermen?