IP-herkenning

Bij Google staat u bovenaan, de open- en klikratio’s van uw e-mailings zijn hoog en op de sociale media heeft u volgers te over. Dit zorgt ervoor dat uw website goed wordt bezocht.  Maar hier is meer rendement uit te halen. Door gebruik te maken van IP-herkenning herkent u de individuele bedrijven die door deze inspanningen uw website bezoeken. Dit zijn concrete saleskansen waar u direct mee aan de slag kan.

Conversie in verkoopkansen

Met software om IP-adressen te herkennen wordt uw website nog belangrijker. Conversie van website bezoek naar concrete verkoopkansen is nu mogelijk. In de praktijk betekent dit dat bedrijven die interessant gedrag vertonen op uw website en daarnaast ook een interessant bedrijfsprofiel hebben, gericht door u benaderd kunnen worden. Dit kan door een gerichte (e)mailing en telefonische opvolging. 

Gegevens verzamelen

Prosu Databased Marketing biedt als enige in de agrarische sector IP-herkenningssoftware waarmee u individuele websitebezoekers kan herkennen. Met IP-herkenning krijgt u de volgende informatie van de bedrijven die uw website bezoeken:
•    Aantal bezoeken
•    Aantal pagina’s bezocht
•    Totale bezoekduur
•    Datum laatste bezoek
•    Een aantal basisgegevens zoals adres en aantal werkzame personen. 
Hier kunt u vervolgens eenvoudig een lijst met prospects, leads en klanten van samenstellen en de gegevens exporteren naar bijvoorbeeld Excel, zodat u ze kan gebruiken bij andere acties. 

Acties

Door acties, zogenoemde triggers, aan te maken stelt de software u automatisch op de hoogte als een interessant bedrijf uw website bezoekt. U stelt bijvoorbeeld in dat u een notificatie per e-mail wil als iemand langer dan 10 seconden op een bepaalde productpagina kijkt. Dit is een opstap naar salesautomation.

Unieke combinatie van data en software

Door de verzamelde gegevens te exporteren en te koppelen aan de Nationaal Agrarische Database van Prosu Databased Marketing verrijkt u uw leads met relevante (contact)gegevens. U beschikt dan over het gedrag (en interesse) van de prospect én over de bedrijfskenmerken. Dit maakt het mogelijk om de leads direct op te volgen. Ook kan u Prosu inschakelen om u te ondersteunen bij de telefonische opvolging. 

Verbeterpunten herkennen

Naast alle informatie over uw websitebezoekers geeft de software u ook interessante informatie over uw website zelf. Het geeft u de mogelijkheid om verbeterpunten te herkennen die u niet of nauwelijks met Google Analytics kunt achterhalen, namelijk:
•    Zijn het uw prospects die uw website bezoeken of is het oninteressant verkeer?
•    Is uw website overtuigend genoeg en bevat zij voor uw doelgroep voldoende interessante inhoud?
Belangrijke informatie die u hieruit kan afleiden is of prospects terug komen. 

Gratis Pilot

Vraag hier een gratis pilot van 14 dagen aan.