Marktonderzoek

'Kennis is macht', is een bewezen uitspraak. Met kennis over de markt bepaalt u de koers voor uw toekomst. Met kennis over uw klanten weet u de upsell-mogelijkheden feilloos te vinden. Prosu Databased Marketing onderzoekt uw vragen en vertaalt de antwoorden naar praktische aanbevelingen.

Afhankelijk van de probleemstelling kiezen we een passende onderzoeksmethode. Voor onderzoek in het buitenland werken we met ‘native speaking’ veldwerkers met een agrarische achtergrond. Database analyses maken we op basis van de uitgebreide set aan informatie uit onder andere de Nationale Agrarische Database.

 

 Marktpotentieanalyse

Marktpotentieanalyse

Uw prospects en klanten bepalen uw zakelijke succes. Maar bezoeken uw verkopers de klanten en prospects met de grootste potentie? Met de Marktpotentieanalyse creëren wij inzicht in uw marktpotentieel zodat u zich kunt richten op de doelgroepen die het meest geïnteresseerd zijn in uw aanbod. De analyse wordt op verschillende niveaus uitgevoerd. Bijvoorbeeld: per vertegenwoordiger, gebied of potentie bij uw huidige klanten. Zo is het mogelijk om nog meer inzicht in de groeipotentie te krijgen, ook bij uw huidige klanten!

Marktpotentieanalyse
 

 Telefonisch onderzoek

Telefonisch onderzoek

Uw imago, het gebruik van uw product, de naamsbekendheid of andere zaken zijn goed telefonisch te onderzoeken. Telefonisch onderzoek biedt de mogelijkheid om door te vragen, zodat u net dat beetje extra informatie krijgt wat u nodig heeft. Samen met u stellen wij de vragenlijst op, een vast team van agents verzamelt de completes. Vervolgens leveren wij u een volledige dataset en praktische rapportage met de resultaten waarmee uw organisatie verder kan.  

Telefonisch onderzoek
 

 NPS – Klantloyaliteit

NPS – Klantloyaliteit

De Net Promoter Score, kortweg NPS, meet in welke mate klanten het bedrijf aan zouden bevelen aan hun omgeving. Door het stellen van één eenvoudige vraag – Hoe waarschijnlijk is het dat u, op en schaal van 0 tot 10, [bedrijf X] zal aanbevelen aan familie, vrienden of collega’s? – worden klanten ingedeeld in drie groepen: Promotor, Neutraal of Criticaster. Het NPS-onderzoek is wereldwijd een bekende en bewezen methode voor het meten en verbeteren van klantloyaliteit. Het geeft u zowel op kwantitatief als kwalitatief niveau aan waar, welke verbeteringen mogelijk zijn. 

NPS – Klantloyaliteit
 

 Online onderzoek

Online onderzoek

Uit onderzoek van Prosu Databased Marketing blijkt dat agrariërs online steeds actiever worden. Hierdoor groeien ook de mogelijkheden voor online onderzoek. Hoewel u de mogelijkheid tot doorvragen misloopt, biedt online onderzoek u een laagdrempelige mogelijkheid tot het onderzoeken van uw doelgroep.

Online onderzoek
 

 Klantpanel

Klantpanel

Als u vaker onderzoek uitvoert en snel maar onderbouwd antwoord op uw vragen wil, is een klantpanel een goede oplossing. Het panel verbetert uw onderzoekrespons aanzienlijk. Een klantpanel bestaat uit een driejaarlijks wisselende groep klanten die kritisch mee wil denken over uw bedrijf. Prosu Databased Marketing zet het panel voor u op en verzorgt het uitvoeren en analyseren van uw onderzoeken.

Klantpanel
 

 Groepsdiscussies

Groepsdiscussies

Indien er voor het antwoord op uw vraag meer doorvragen gewenst is of het gaat om de mening van een groep, kan Prosu Databased Marketing groepsdiscussies voor u organiseren. In een groepsdiscussie kunt u goed het waarom achter een argument of mening achterhalen. Wat beweegt uw klanten en prospects? Prosu verzorgt de werving, de discussie zelf en de analyse van de resultaten voor u.

Groepsdiscussies
 

 Diepte-interviews

Diepte-interviews

Een andere manier om dieper in te gaan op uw onderzoeksvraag, is via diepte-interviews. Prosu Databased Marketing organiseert een aantal vraaggesprekken met uw klanten of prospects. Voorafgaand stellen wij samen de gespreksrichtlijnen vast en achteraf krijgt u een samenvatting van de gesprekken in een praktische rapportage. Deze gesprekken zijn uitermate geschikt om ideeën en opvattingen over bepaalde onderwerpen te achterhalen. 

Diepte-interviews

Referenties

Job Rotation

4 okt 2017

   

Managers Prosu keken een week in elkaars keuken

Managers Prosu keken een week in elkaars keuken
De 4 agrimarketing trends voor 2018

28 sep 2017

   

De 4 agrimarketing trends voor 2018

De 4 agrimarketing trends voor 2018
Online marketing dit najaar speerpunt agribusiness

1 sep 2017

   

Online marketing dit najaar speerpunt agribusiness

Online marketing dit najaar speerpunt agribusiness
Online marketing - 29 augustus

11 aug 2017

   

Online marketing - 29 augustus

Online marketing - 29 augustus
Kwart agrariërs leest nooit postale reclame

25 jul 2017

   

Kwart agrariërs leest nooit vakgerichte postale reclame

Kwart agrariërs leest nooit vakgerichte postale reclame
Prosu's Summer School

25 jul 2017

   

Summer School: online marketing en leadgeneratie

Summer School: online marketing en leadgeneratie
Agribusiness zet in op online marketing

27 jun 2017

   

Agribusiness zet in op online marketing en WhatsApp

Agribusiness zet in op online marketing en WhatsApp
Contactcenter Prosu groeit

27 jun 2017

   

Contactcenter Prosu 33% groter

Contactcenter Prosu 33% groter
29 en 31 augustus Prosu's Summerschool

27 jun 2017

   

Save the date: 29 en 31 augustus Prosu's Summerschool

Save the date: 29 en 31 augustus Prosu's Summerschool
Mis niet onze workshop over mediagedrag agrariërs

24 mei 2017

   

Mis niet onze workshop over het mediagedrag van agrariërs

Mis niet onze workshop over het mediagedrag van agrariërs
5 tips voor het verhogen van uw openingsratio

24 mei 2017

   

5 tips voor het verhogen van uw openingsratio

5 tips voor het verhogen van uw openingsratio
70% van de agrariërs gebruikt WhatsApp

24 mei 2017

   

70% van de agrariërs gebruikt WhatsApp

70% van de agrariërs gebruikt WhatsApp
NPS, uw klanttevredenheid in beeld

22 nov 2016

   

Dit najaar uw klanttevredenheid in beeld

Dit najaar uw klanttevredenheid in beeld
Duynie

27 okt 2016

   

Altijd een vinger aan de pols met NPS

Altijd een vinger aan de pols met NPS
Bereikbaarheid

25 okt 2016

   

Zet in op een betere bereikbaarheid met Prosu Databased Marketing

Zet in op een betere bereikbaarheid met Prosu Databased Marketing
Samenwerken

19 okt 2016

   

Prosu en Jeen werken samen aan succesvolle communicatietrajecten

Prosu en Jeen werken samen aan succesvolle communicatietrajecten
Kunnen zij u al bereiken via Whatsapp?

26 sep 2016

   

Extra service via WhatsApp

Extra service via WhatsApp
Post nog altijd favoriet onder Vlaamse agrariërs

27 mei 2016

   

E-mail in Vlaanderen bijna net zo populair als post

E-mail in Vlaanderen bijna net zo populair als post
TTIP het handelsverdrag tussen de EU en de VS

28 apr 2016

   

TTIP opinie gepeild voor Milieudefensie

TTIP opinie gepeild voor Milieudefensie
Telefonisch onderzoek

28 apr 2016

   

Door goed telefonisch doorvragen optimaliseert Agrico communicatie

Door goed telefonisch doorvragen optimaliseert Agrico communicatie
CAH Dronten

30 mrt 2016

   

Prosu geeft college: een unieke samenwerking met CAH Vilentum

Prosu geeft college: een unieke samenwerking met CAH Vilentum
logo's social media

30 mrt 2016

   

Prosu organiseert wegens succes extra edities workshop ‘mediagebruik agrariërs’

Prosu organiseert wegens succes extra edities workshop ‘mediagebruik agrariërs’
Persbericht

7 mrt 2016

   

Persbericht: Facebookgebruik agrariërs stijgt

Persbericht: Facebookgebruik agrariërs stijgt
Zoekwoordenanalyse SEO

26 feb 2016

   

Prospect zoekt leverancier: wordt u al gevonden?

Prospect zoekt leverancier: wordt u al gevonden?
Logo Whatsapp

25 feb 2016

   

Bijna 40% whatsappende agrariërs gebruikt kanaal voor zakelijk contact

Bijna 40% whatsappende agrariërs gebruikt kanaal voor zakelijk contact
Trend Mobile Online

22 jan 2016

   

De belangrijkste agrimarketing trends voor 2016

De belangrijkste agrimarketing trends voor 2016
E-mail software

22 jan 2016

   

Prosu Databased Marketing update e-mailsoftware

Prosu Databased Marketing update e-mailsoftware
Agrariër smartphone

16 dec 2015

   

Agrariërs bekijken e-mailings vaker via smartphone

Agrariërs bekijken e-mailings vaker via smartphone
NPS

16 dec 2015

   

Klantloyaliteitsactie wegens succes verlengd: Houdt de achterdeur dicht

Klantloyaliteitsactie wegens succes verlengd: Houdt de achterdeur dicht
Workshop Mediagedrag Prosu Databased Marketing

26 nov 2015

   

Workshopplanning Prosu Databased Marketing

Workshopplanning Prosu Databased Marketing
Marktpotentie

25 nov 2015

   

Is er ruimte voor groei in 2016?

Is er ruimte voor groei in 2016?
Melkkoeien

26 okt 2015

   

Feit: Meer dan de helft Nederlandse melkveebedrijven gegroeid in afgelopen 5 jaar

Feit: Meer dan de helft Nederlandse melkveebedrijven gegroeid in afgelopen 5 jaar
NPS

21 okt 2015

   

Actie: Klantloyaliteitsmeting en persoonlijke workshop voor €950,-

Actie: Klantloyaliteitsmeting en persoonlijke workshop voor €950,-
Marktpotentieanalyse

13 okt 2015

   

Marktpotentieanalyse

Marktpotentieanalyse
Persbericht

9 okt 2015

   

Persbericht: 10% Voerleveranciers bedient 75% veeboeren

Persbericht: 10% Voerleveranciers bedient 75% veeboeren
Wist je dat

30 sep 2015

   

Feit: 10% voerleveranciers bedient 75% veeboeren

Feit: 10% voerleveranciers bedient 75% veeboeren
www.prosudatabasedmarketing.nl

24 aug 2015

   

Nieuw gebouw en een nieuwe website

Nieuw gebouw en een nieuwe website
Agrariërs loyaal aan kleine accountant

24 jul 2015

   

Agrariërs loyaal aan kleine accountant

Agrariërs loyaal aan kleine accountant
Opzetten klantpanel verbetert onderzoeksrespons

24 jun 2015

   

Opzetten klantpanel verbetert onderzoeksrespons

Opzetten klantpanel verbetert onderzoeksrespons
Vlaamse landbouwers voorlopers internetgebruik

23 jun 2015

   

Vlaamse landbouwers voorlopers internetgebruik

Vlaamse landbouwers voorlopers internetgebruik
Lisanne Andeweg

18 mei 2015

   

Workshop mediagedrag landbouwers nu ook in Vlaanderen!

Workshop mediagedrag landbouwers nu ook in Vlaanderen!
Arjen Dijkstra en Peter Arkenbout

30 apr 2015

   

Marktpotentie mengvoerbedrijf: een nieuw product

Marktpotentie mengvoerbedrijf: een nieuw product
Workshop Mediagebruik

3 apr 2015

   

Workshop Mediagebruik agrariërs wegens succes herhaald

Workshop Mediagebruik agrariërs wegens succes herhaald
Callcenter Prosu Databased Marketing

26 mrt 2015

   

Wanneer zijn agrariërs het best te bereiken?

Wanneer zijn agrariërs het best te bereiken?
Foto emailing ProsuMailer

24 sep 2015

   

Het beste moment voor uw e-mailing

Het beste moment voor uw e-mailing
Melkkoeien

26 feb 2015

   

Kwart grote melkveehouders bezit melkrobot

Kwart grote melkveehouders bezit melkrobot
NPS Banken

26 feb 2015

   

Loyaliteit banken bereikt nieuw dieptepunt

Loyaliteit banken bereikt nieuw dieptepunt
Socialmedia

26 feb 2015

   

59% van de Duitse agrariërs op sociale media

59% van de Duitse agrariërs op sociale media
NPS banken

25 feb 2013

   

Loyaliteit banken op dieptepunt

Loyaliteit banken op dieptepunt
Lisanne Andeweg

Lisanne Andeweg

 - 
Salesmanager
'Alleen als ik de klant goed ken en echt goed weet wat de klant wil, kan de klant vertrouwen op een goede invulling van de vraagstukken en kan ik een klant echt verder helpen'.

Al meer dan 8 jaar werk ik in diverse functies bij Prosu Databased Marketing. In mijn huidige functie komt mijn achtergrond in de communicatiewetenschap goed van pas. Als accountmanager denk ik kritisch met u mee om uw huidige en potentiële klanten op een efficiënte en doelgerichte manier te bereiken. Doordat ik al meerdere jaren op rij het onderzoek leid naar het mediagedrag van agrariërs, kan ik u goed adviseren over hoe u uw doelgroep het beste kunt bereiken. Daarnaast geef ik leiding aan het team met commerciële binnendienstmedewerkers. Ons belangrijkste doel is: contacten onderhouden met bestaande klanten, nieuwe klanten werven en het managen van de lopende projecten.

Ik ben veel onderweg en bij klanten, om bij te praten over de nieuwste ontwikkelingen en om mee te denken over het bereiken van de doelgroep. Tijdens een afspraak ben ik het eerste visitekaartje namens Prosu Databased Marketing. In deze afspraak vind ik het opbouwen van een band zeer belangrijk. 

Lisanne Andeweg

Salesmanager

   
Lisanne Andeweg

Duynie

Duynie Holding

  • Marktonderzoek
  • NPS-onderzoek

 

Een extra contactmoment en objectieve feedback door tweejaarlijks een deel van de klantgroep telefonisch te onderzoeken. 

Duynie

Agrico

Agrico

  • Marktonderzoek
  • 0-meting

 

In 3 weken tijd is 33% van de leden van Agrico telefonisch geïnterviewd.

Agrico

Cargill

Cargill_Prosu

  • Marktonderzoek
  • Imago-onderzoek
  • Klanttevredenheidsonderzoek

 

Een gedegen 0-meting onder klanten en niet-klanten in 4 verschillende landen

De onderzoeken gaven Cargill een duidelijk beeld van haar huidige imago en de huidige klanttevredenheid. Op basis hiervan voert Cargill concrete verbeteringen door.

Cargill

LTO Noord

Logo LTO Noord

  • Marktanalyse
  • Nationaal Agrarische Database
     

Een analyse op ruim 21.000 agrariërs in Overijssel en Gelderland.

De marktanalyse vormt een goed startpunt bij het bepalen van de strategie voor de ledenwerfacties.

LTO Noord

Eurofins Agro

Eurofins Agro

  • Marktonderzoek
  • Klantpanel
  • Online onderzoek

Door het opzetten van het klantpanel, altijd een respons van meer dan 25% op online onderzoeken.

Hierdoor heeft Eurofins Agro altijd snel en onderbouwd antwoord op haar vragen.

Eurofins Agro

Lely Nederland

Lely Nederland

  • Marktonderzoek
  • NPS
     

Ruim 1.400 klanten bereikt in slechts 1 maand.

Prosu heeft alle klanten benaderd zodat zij hun hart konden luchten. Hierdoor kreeg Lely Nederland praktische handvatten om de klantrelaties te verbeteren.

Lely Nederland
 

 Marktpotentieanalyse

Marktpotentieanalyse

Uw prospects en klanten bepalen uw zakelijke succes. Maar bezoeken uw verkopers de klanten en prospects met de grootste potentie? Met de Marktpotentieanalyse creëren wij inzicht in uw marktpotentieel zodat u zich kunt richten op de doelgroepen die het meest geïnteresseerd zijn in uw aanbod. De analyse wordt op verschillende niveaus uitgevoerd. Bijvoorbeeld: per vertegenwoordiger, gebied of potentie bij uw huidige klanten. Zo is het mogelijk om nog meer inzicht in de groeipotentie te krijgen, ook bij uw huidige klanten!

Marktpotentieanalyse
 

 Telefonisch onderzoek

Telefonisch onderzoek

Uw imago, het gebruik van uw product, de naamsbekendheid of andere zaken zijn goed telefonisch te onderzoeken. Telefonisch onderzoek biedt de mogelijkheid om door te vragen, zodat u net dat beetje extra informatie krijgt wat u nodig heeft. Samen met u stellen wij de vragenlijst op, een vast team van agents verzamelt de completes. Vervolgens leveren wij u een volledige dataset en praktische rapportage met de resultaten waarmee uw organisatie verder kan.  

Telefonisch onderzoek
 

 NPS – Klantloyaliteit

NPS – Klantloyaliteit

De Net Promoter Score, kortweg NPS, meet in welke mate klanten het bedrijf aan zouden bevelen aan hun omgeving. Door het stellen van één eenvoudige vraag – Hoe waarschijnlijk is het dat u, op en schaal van 0 tot 10, [bedrijf X] zal aanbevelen aan familie, vrienden of collega’s? – worden klanten ingedeeld in drie groepen: Promotor, Neutraal of Criticaster. Het NPS-onderzoek is wereldwijd een bekende en bewezen methode voor het meten en verbeteren van klantloyaliteit. Het geeft u zowel op kwantitatief als kwalitatief niveau aan waar, welke verbeteringen mogelijk zijn. 

NPS – Klantloyaliteit
 

 Online onderzoek

Online onderzoek

Uit onderzoek van Prosu Databased Marketing blijkt dat agrariërs online steeds actiever worden. Hierdoor groeien ook de mogelijkheden voor online onderzoek. Hoewel u de mogelijkheid tot doorvragen misloopt, biedt online onderzoek u een laagdrempelige mogelijkheid tot het onderzoeken van uw doelgroep.

Online onderzoek
 

 Klantpanel

Klantpanel

Als u vaker onderzoek uitvoert en snel maar onderbouwd antwoord op uw vragen wil, is een klantpanel een goede oplossing. Het panel verbetert uw onderzoekrespons aanzienlijk. Een klantpanel bestaat uit een driejaarlijks wisselende groep klanten die kritisch mee wil denken over uw bedrijf. Prosu Databased Marketing zet het panel voor u op en verzorgt het uitvoeren en analyseren van uw onderzoeken.

Klantpanel
 

 Groepsdiscussies

Groepsdiscussies

Indien er voor het antwoord op uw vraag meer doorvragen gewenst is of het gaat om de mening van een groep, kan Prosu Databased Marketing groepsdiscussies voor u organiseren. In een groepsdiscussie kunt u goed het waarom achter een argument of mening achterhalen. Wat beweegt uw klanten en prospects? Prosu verzorgt de werving, de discussie zelf en de analyse van de resultaten voor u.

Groepsdiscussies
 

 Diepte-interviews

Diepte-interviews

Een andere manier om dieper in te gaan op uw onderzoeksvraag, is via diepte-interviews. Prosu Databased Marketing organiseert een aantal vraaggesprekken met uw klanten of prospects. Voorafgaand stellen wij samen de gespreksrichtlijnen vast en achteraf krijgt u een samenvatting van de gesprekken in een praktische rapportage. Deze gesprekken zijn uitermate geschikt om ideeën en opvattingen over bepaalde onderwerpen te achterhalen. 

Diepte-interviews
Arend Harink Lely Nederland

Lely Nederland

"Door de praktische rapportages per Lelycenter, heeft het management de juiste handvatten gekregen om de nodige verbeteringen inzichtelijk te maken en aan te pakken."

Arend Harink - Sales Manager Benelux, Lely Nederland

Lely Nederland